Comment are off
Εξ αποστάσεως εκπαίδευση, ένα βήμα παραπέρα…
Με επίκεντρο όχι το εργαλείο αλλά το πρόγραμμά μας.
Για τη φετινή λειτουργία της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης/τηλεκπαίδευσης, προχωρήσαμε ένα βήμα παραπέρα και τολμήσαμε την προσομοίωση μιας τυπικής ημέρας στο σχολείο μας:
Υποδοχή μέσα στο εικονικό περιβάλλον της τάξης με τα παιδιά να ανταλλάσσουν τα νέα τους και να αλληλεπιδρούν. Στη συνέχεια εκτέλεση προφορικών οδηγιών στο βιβλίο τους, αφήγηση και σύντομη επεξεργασία πάνω στο πρόβλημα της ιστορίας, ζωγραφική και παρουσίαση των έργων μας.
Ακολουθεί το διάλειμμα με ένα μικρό σνακ και κουβεντούλα μεταξύ τους, όπως και στο σχολείο. Είναι εντυπωσιακό πώς ένα μικρό παιδαγωγικό τρικ, όπως το κλείσιμο της εικόνας της παιδαγωγού, απελευθέρωσε τα παιδιά και τα έβαλε σε διαδικασία γνήσιας αλληλεπίδρασης μεταξύ τους αλλά και της αυτορρύθμισης με τη διαχείριση της έντασης φωνής αλλά και του διαλόγου από τα ίδια.
Στη δεύτερη χρονική ζώνη ακολουθεί εναλλαγή δραστηριοτήτων με παιχνίδια, έργα με σχέσεις ιδιοτήτων μεταξύ αντικειμένων, έννοιες, ταξινομήσεις, ομοιότητες – διαφορές, αρίθμηση, γραφή και προαναγνωστικές ασκήσεις.
Και φυσικά το δυναμικό στοιχείο του προγράμματος μας, η ομαδική επίλυση προβλήματος, δύο φορές την εβδομάδα, με τα παιδιά όχι μόνο να σκέφτονται και να ενεργούν αλλά να εξηγούν μπροστά στην ομάδα τον τρόπο που βρήκαν τη λύση, να διαφωνούν, να επιχειρηματολογούν πάνω στην επεξεργασία.
Το σύντομο δεύτερο διάλειμμα και η λήξη του, σηματοδοτείται με γνωστό μουσικό ερέθισμα, όπου τα παιδιά με δική τους ευθύνη επανέρχονται στις θέσεις τους.
Ακολουθεί παιχνίδι δράσης ή ψυχοκινητικά παιχνίδια.
Επιπλέον: Τα αγγλικά, η γυμναστική, η μουσικοκινητική, οι ασκήσεις γιόγκα για χαλάρωση, έχουν ενσωματωθεί στο νέο ωρολόγιο πρόγραμμα και υλοποιούνται τις ίδιες ημέρες που γίνονται και στις κανονικές συνθήκες στο σχολείο από τις ειδικότητες.
Συμπέρασμα: Το νέο περιβάλλον θέλει προσαρμογές και έχει εκπλήξεις. Όταν όμως τα παιδιά έχουν μάθει να «στέκονται» στο περιβάλλον της τάξης και της ομάδας, όταν η παρέα είναι «δεμένη», το διαδικτυακό είναι μια ακόμη παραγωγική εμπειρία. Με δυσκολίες, με πολύ σκληρή δουλειά στην προετοιμασία από εμάς τους παιδαγωγούς, αλλά με μεγάλη δικαίωση ως δώρο από τα παιδιά μας.
Ευχαριστούμε τις οικογένειες του σχολείου μας για την άψογη συνεργασία τους!